Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу

Счетчик PR-CY.Rank

Новини кафедри конструювання, технічої естетики і дизайну

Отримай новини поштою. Уведіть Ваш E-mail:


 

18.08.2018

Цікавий досвід є корисним

Продовжуємо вивчати професію дизайнера та дізнаємося досвід і специфіку підготовки майбутніх фахівців цієї галузі.

Викладачі кафедри ОКММ взяли участь у відкритій лекції студентки п’ятого курсу ПДАБА. Natalia Azyoma розповіла про свою подорож в DSAA. DSAA – школа дизайну і прикладного мистецтва у невеликому містечку Ля Суттерен (Франція) яка займається проблемами еко-дизайну орієнтовного на етичні цінності та необхідні для громадян сучасного світу.

Емоційна доповідь Наталі зацікавила з перших слів. Почалась розповідь зі структури школи, її місця знаходження, контингенту студентів і викладачів. Навчання студентки проходила в рамках програми, що в європейських країнах відповідає рівню магістра. Кількість студентів та викладачів на курсі розподіляються один к двом – на одного викладача приходиться по два студенти. Робота зі студентами відбувається здебільшого в консультативній формі. Професійні дисципліни – це виконання проектів під керівництвом та за участю викладачів. Практичні заняття часто проходять у форматі «workshop» з виїздом на місце дослідження.

В практиці під час підготовки дизайнерів широко використовуються проектні роботи як групового так і індивідуального характеру. Так у студентів розвивають здатність працювати в команді, генерувати ідеї, застосовувати методи штурмового аналізу, вилучати здраві, корисні та життєздатні ідеї, а також відповідати за свою діяльність та діяльність команди. Особливістю групових проектів є участь в них студентів з різних спеціалізацій. Група має один об¢єкт діяльності, але кожен студент працює над своєю частиною, відповідно своєї спеціалізації, але при цьому тісно взаємодії зі своїми колегами враховуючи їх вимоги та думку. Під час підготовки проектів відбуваються дні відкритих дверей, виїзди на об’єкти, спілкування з людьми які працюють в галузі для якої готується проект, працюють з майбутніми чи існуючими споживачами. Такий підхід готує майбутніх фахівців до їх професійної діяльності.

Що характерно, як відмітила Natalia Azyoma, всі проекти націлені на вирішення реальних проблем людства, регіону, закладу т.ін. Студенти зацікавлені в підготовці таких проектів, тим паче часто вони самі є реальними учасниками подій в своїй повсякденній діяльності.

Цікаво, що проекти з дисциплін загальнонаукового спрямування виконуються не в школі дизайну, а в спеціалізованих (в залежності від дисципліни) закладах. Що не є рідкістю, на захисті проектів присутні представники бізнесу. Вони активно беруть участь в обговоренні представлених ідей та висловлюють свою думку щодо життєздатності представлених проектів.

Викладачів кафедри ОКММ зацікавило питання оцінювання студентів. Наталя розповіла, що для кожного студента або групи (у разі групового проекту) видається окремий листок-завдання. В листі представлено об’єкт дослідження, мета, задачі, план, передісторія, деякі міркування в напрямку проекту та критерії оцінювання. Оцінювання відбувається викладачем, у разі групового проекту групою викладачів, які видавали завдання. Проекти завжди доводяться до логічного завершення (у разі необхідності доробляються).

Доповідь несподівано виявилася корисною та цікавою. Що досить важливо, побудована була на прикладах робіт. Стало зрозуміло що у Франції готують не дизайнерів-декораторів які перероблюють простір, а дизайнерів-дослідників які вивчають проблеми з різних аспектів і комплексно їх вирішують.

Викладачі кафедри відмітили для себе думку студентки яка відчула на собі різницю в підготовці фахівців в Україні та Франції. Отримана інформація стане у пригоді під час підготовки майбутніх фахівців за спеціалізацією «Промислова естетика та сертифікація виробничого обладнання» спеціальності 132 Матеріалознавство на кафедрі Основ конструювання механізмів і машин НТУ «Дніпровська політехніка».

pta01.jpg

pta02.jpg


До списку

Сервіси

Розклад

Соціальні мережі

Facebook
YouTube

Інформаційне партнерство

Прес-центр
Закон про вищу освіту
© 2006-2024 Інформація про сайт